24 Οκτ 2012

Ο ορισμός της τροφικής αλυσίδας σε 4 σπάνιες φωτογραφίες



Τροφική αλυσίδα (1)

Στο Selous Game Reserve της Τανζανίας, ο ξεναγός σαφάρι και φωτογράφος άγριας φύσης Mark Sheridan-Johnson απαθανάτισε ένα περιστατικό που περιγράφει με μεγάλη ακρίβεια αυτό που λέμε «Τροφική αλυσίδα»… Δείτε τι συνέβη.

Τροφική αλυσίδα (2)
Τροφική αλυσίδα (3)
Τροφική αλυσίδα (4)


.otherside.gr
Διαβάστε περισσότερα ...

Nάουσσα Μπουτάρη: Η αρχή μιας οινικής αυτοκρατορίας...



Ο πρώτος σημαντικός σταθμός της εταιρίας Μπουτάρη είναι η Νάουσα, όπου το 1879 ιδρύθηκε η Ι. Μπουτάρης & Υιός Οινοποιητική με την πολύχρονη και ιδιαιτέρως επιτυχημένη πορεία της μέχρι και σήμερα.


Τα επτά Οινοποιεία της εταιρίας Μπουτάρη αποτελούν ορόσημα στην εξέλιξη της ελληνικής οινοποιίας. Επτά σταθμοί, έξι στην Ελλάδα και ένας στη Γαλλία, αποκλειστικό προνόμιο και τεκμήριο της γνώσης και της υπεροχής της εταιρίας στο χώρο του κρασιού. Παρακάτω παρουσιάζουμε το οινοποιείο Νάουσσα Μπουτάρη, το οποίο αποτελεί την καλύτερη εισαγωγή στην ιστορία και στη φιλοσοφία της εταιρίας Μπουτάρη.
Πότε ξεκίνησε η λειτουργία του οινοποιείου σας και ποια τα σημαντικότερα ιστορικά και λειτουργικά του στοιχεία;
Η πορεία της εταιρίας Μπουτάρη ξεκίνησε το 1879 από την Νάουσα, όπου ο Ιωάννης Μπουτάρης, προπάππους του σημερινού Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου, Κωνσταντίνου Μπουτάρη, ίδρυσε την Ι. Μπουτάρης & Υιος Οινοποιητική. Η εταιρεία σφράγισε το ξεκίνημα της με ένα ιδιαίτερα καινοτόμο εγχείρημα, την δημιουργία της «Nάουσσας Μπουτάρη», του πρώτου ερυθρού εμφιαλωμένου κρασιού που κυκλοφόρησε στην Ελλάδα.
Το 1906 κτίστηκε και το πρώτο ιδιόκτητο οινοποιείο και κάβα λιανικής στη Νάουσα, το οποίο σήμερα έχει μετατραπεί σε Μουσείο Κρασιού. Από τα μέσα της δεκαετίας του ‘30 ο γιος του Ιωάννη, Στέλιος αναλαμβάνει τα ηνία και ανοίγεται και προς μεγάλες αγορές του εξωτερικού ξεκινώντας από την Αυστρία, την Ουγγαρία και την Αίγυπτο. Τη μεταπολεμική περίοδο, επεκτείνει τις δραστηριότητές της εταιρίας στην Αθήνα και σε πολλές άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
Στα τέλη της δεκαετίας του ‘70 οι δύο γιοι του Στέλιου, Γιάννης & Κωνσταντίνος παραλαμβάνουν την σκυτάλη ο πρώτος στον Οινολογικό και ο δεύτερος στο Εμπορικό και Οικονομικό τομέα. Επενδύουν στην παραγωγή και το 1978 εγκαινιάζεται το υπερσύγχρονο οινοποιείο-εμφιαλωτήριο στην Νάουσα, όπου είναι και σήμερα η κύρια παραγωγική μονάδα της εταιρίας. Ο δεύτερος και καθοριστικός σταθμός της εταιρίας προς τη δημιουργία κρασιών υψηλής ποιότητας, είναι η στροφή της προς την αμπελουργία και η επιστημονική ενασχόληση της με όλα τα στάδια της δημιουργίας του προϊόντος με εξειδικευμένο ανθρώπινο δυναμικό.


Η εταιρία αποφασίζει να επεκτείνει τις οινοποιητικές και αμπελουργικές δραστηριότητες σε σημαντικές αμπελουργικές ζώνες Ονομασίας Προέλευσης ανά την Ελλάδα και έτσι τις επόμενες δεκαετίες επενδύει σε αμπελώνες, οινοποιεία και εξοπλισμό: στην Γουμένισσα το 1984, στην Σαντορίνη το 1989, στην Αττική το 1980 με την συνεργασία της με την Ρωξάνη Μάτσα, στην Μαντινεία με την εξαγορά της οινοποιίας Καμπά το 1991 και στην Κρήτη το 2004. Με τα οινοποιεία αυτά συμμετέχει ενεργά στην αμπελοοινική, πολιτιστική και κοινωνικοοικονομική ανάπτυξη της κάθε περιοχής. Τα 6 οινοποιία αποτελούν σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην εταιρεία καθώς της δίνουν την ευκαιρία να πειραματιστεί στο αμπελουργικό τομέα με τον εγκλιματισμό των ποικιλιών στις πιο κατάλληλες περιοχές, και παράλληλα να αναπτύξει μια ολοκληρωμένη γκάμα προϊόντων από τις πιο σημαντικές περιοχές της Ελλάδος.
Το 1990 πρωτοπορεί, επενδύοντας στον οινοτουρισμό, μέσω της δημιουργίας επισκέψιμων χώρων και εκπαιδευτικών προγραμμάτων στα οινοποιεία της στην Νάουσα, στη Γουμένισσα, στη Σαντορίνη και τέλος στην Κρήτη.
Το 1995 εντάσσεται στο δυναμικό της εταιρίας η πρωτοτόκη κόρη του Κωνσταντίνου, Μαρίνα, που σήμερα έχει την ευθύνη του Marketing και το 2004 η δευτερότοκη Χριστίνα που σήμερα έχει την ευθύνη των εξαγωγών στην Αμερική και την Αυστραλία.
Το 2006 η οινοποιία Μπουτάρη πρωτοπορεί ξανά και γίνεται η πρώτη ελληνική οινοποιία που επεκτείνει τις δραστηριότητές της εκτος Ελλάδος. Εξαγοράζει το Domaine de Mayrac, ένα οινοποιείο που περιβάλλεται από έναν αμπελώνα 700 στρεμμάτων βιολογικής καλλιέργειας στη Νότια Γαλλία.
To 2012 η οινοποιία Μπουτάρη διακρίνεται για 16η φορά από το 1992, ως Οινοποιείο της Χρονιάς.


Πού βρίσκονται οι αμπελώνες του Οινοποιείου της Νάουσσας και τι σημασία έχει η συγκεκριμένη τοποθεσία για το τελικό αποτέλεσμα;
Η ιστορία της αμπελοκαλλιέργειας στη ζώνη της Νάουσας στη Β. Ελλάδα χάνεται στους αιώνες. Ο ρόλος της εταιρίας Μπουτάρη υπήρξε καθοριστικός όχι μόνο στη διαφύλαξη της τοπικής ποικιλίας, του Ξινόμαυρου, όταν η αμπελοκαλλιέργεια είχε σχεδόν εγκαταλειφθεί αλλά και στην ανάδειξη και καταξίωση της ποικιλίας και της ΟΠΑΠ ζώνης της Νάουσας, μέσα από εξαιρετικά και ιστορικά και πολυβραβευμένα κρασιά όπως η Νάουσσα και το Grande Reserve Boutari. Η εταιρία Μπουτάρη δημιούργησε στην περιοχή μια ομάδα συμβεβλημένων παραγωγών επιλεγμένων αμπελώνων σε ποιοτικά επίπεδα, γεγονός που αποτελεί πρότυπο για τα ελληνικά δεδομένα. Οι αμπελώνες βρίσκονται στις ηλιόλουστες νοτιοανατολικές πλαγιές του Βερμίου, προφυλαγμένοι από τους κρύους βόρειους ανέμους.
Τι ποικιλίες καλλιεργείτε;
Φυσικά την ερυθρή ποικιλία Ξινόμαυρο που δίνει εξαιρετικά ερυθρά κρασιά επιδεκτικά παλαίωσης, καθώς και πολλούς διαφορετικούς τύπους οίνων, με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά. Τη δεκαετία του ΄80 ξεκίνησε και η καλλιέργεια των ξενικών ποικιλιών Merlot και Syrah, τα αποτελέσματα των οποίων ήταν εντυπωσιακά και οδήγησαν στη δημιουργία μονοποικιλιακών κρασιών αλλά και σε εξαιρετικά χαρμάνια με το Ξινόμαυρο. Το γεγονός αυτό αποδεικνύει το δυναμικό του αμπελώνα και τις περαιτέρω δυνατότητες αξιοποίησής του.
Ποιές είναι οι ετικέτες του οινοποιείου της Νάουσσας; Μπορείτε να μας πείτε τα βασικά τους χαρακτηριστικά;


Νάουσσα Μπουτάρη: Το πρώτο ελληνικό ερυθρό εμφιαλωμένο κρασί Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευεσης Π.Ο.Π. που κυκλοφόρησε στην ελληνική αγορά, αποτελεί το σήμα κατατεθέν της Ελλάδας στα κόκκινα κρασιά. Τυπικό, κλασικό κρασί της Νάουσας.
Βαθυκόκκινο με έντονη προσωπικότητα. Αναδύει πλούσιο μπουκέτο ώριμων κόκκινων φρούτων, βατόμουρου και δαμάσκηνου, που συνυπάρχουν με την λιαστή ντομάτα και με τα αρώματα της παλαίωσης, κανέλας και ξύλου. Έχει πλούσιο σώμα, καλή ισορροπία και δομή, με μαλακές τανίνες στο τελείωμά του.
Grande Reserve Boutari: Το Grande Reserve Νάουσσα έχει ταυτιστεί με την Οινοποιητική Μπουτάρη, αφού είναι ένα από τα πρώτα και γνωστότερα κρασιά της. Ένα αυθεντικό δείγμα ερυθρού κρασιού παλαίωσης που εισήγαγε για πρώτη φορά στην αγορά την έννοια της περιορισμένης και ελεγχόμενης παραγωγής από σταφύλια επιλεγμένων αμπελώνων.
Πλούσιο κρασί με βαθυκόκκινο χρώμα και κεραμιδί ανταύγειες. Τα γλυκά αρώματα αποξηραμένων φρούτων, με κυρίαρχα τη ντομάτα και το σύκο, συνδυάζονται με αυτά της παλαίωσης, όπως η κανέλλα, η βανίλια, το ξύλο και τα μπαχαρικά. Στιβαρό κρασί με σώμα που χαρακτηρίζεται από πολλές και ώριμες τανίνες, γεγονός που μαρτυρά την πολύχρονη παλαίωση. Επίγευση που διαρκεί.
Ξινόμαυρο Reserve Boutari: Ένα σύγχρονο κρασί επιδεκτικό παλαίωσης, πληρώντας τους όρους του "επιλεγμένου" που εκφράζει άριστα την πολυδυναμική τοπική ποικιλία και συμπληρώνει ιδανικά την οικογένεια του ξινόμαυρου.
Βαθυκόκκινο χρώμα με καστανές ανταύγειες. Σύνθετο μπουκέτο όπου κυριαρχούν τα γλυκά αρώματα αποξηραμένων φρούτων, όπως ντομάτα και σύκο. Με την ανάδευση αναδεικνύονται νότες από ξύλο και ελιά. Ρωμαλέο κρασί, πλούσιο σε σώμα που διατηρεί μια επίμονη αλλά ήρεμη επιθετικότητα χάρη στις τανίνες του.


Κάβα Μπουτάρη: Η Κάβα Μπουτάρη, εξακολουθεί να αποτελεί αυθεντικό δείγμα ερυθρού κρασιού παλαίωσης που αναδεικνύει την τέχνη του οινοποιού στην επιλογή και το πάντρεμα των καλύτερων κρασιών της κάθε σοδειάς.
Βαθύ κόκκινο χρώμα με κεραμιδί ανταύγειες, πλούσιο μπουκέτο παλαίωσης, όπου διακρίνουμε αρώματα αποξηραμένων φρούτων, δαμάσκηνου και σύκου και μαρμελάδας φρούτων του δάσους. Συνυπάρχουν τα γλυκά μπαχαρικά με κυρίαρχη τη βανίλια. Πλούσια γεύση, εξαιρετική ισορροπία, πολυπλοκότητα και μεγάλης διάρκειας επίγευση.
Merlot Boutari: Στο πλαίσιο της ευρύτερης διερεύνησης της εταιρίας Μπουτάρη σχετικά με τον εγκλιματισμό των γνωστότερων ποικιλιών του κόσμου στον ελληνικό αμπελώνα, δημιουργήθηκε το Merlot Μπουτάρη. Ένα Merlot τυπικό της ποικιλίας αλλά και της περιοχής από την οποία προέρχεται. Εντυπωσιακό βαθυκόκκινο χρώμα και έντονο άρωμα κόκκινων φρούτων, με κυρίαρχα τη φράουλα και το βατόμουρο, και γλυκών μπαχαρικών, όπως βανίλια και κανέλα. Πολύ καλή δομή, ισορροπία, λιπαρότητα και άριστη επίγευση.
Syrah Boutari: Ποικιλία η οποία φυτεύθηκε στην περιοχή της Νάουσας σε πειραματικό επίπεδο την δεκαετία του ʼ90 για την αξιολόγηση της προσαρμογής της στο συγκεκριμένο μικροκλίμα. Επέδειξε με τη σωστή διαχείριση εξαιρετικά αποτελέσματα, σε συνδυασμό με τις νέες τεχνικές οινοποίησης.
Εντυπωσιακό πορφυρό χρώμα, πλούσιο άρωμα από κόκκινα φρούτα του δάσους, με κύρια το βατόμουρο και το αγριοκέρασο και με πικάντικο χαρακτήρα, όπου κυριαρχούν αρώματα ξύλου, πιπεριού και καπνού. Εξαιρετική δομή, με πλούσιο σώμα, έντονες τανίνες και επίγευση που διαρκεί.
Boutari Nouveau: To Βοutari Nouveau είναι το πρώτο ελληνικό nouveau που κυκλοφόρησε το 1986 και πέρυσι γιόρτασε τα 25 του χρόνια. Το νεαρό κρασί που παραδοσιακά κυκλοφορεί κάθε τρίτη Πέμπτη του Νοεμβρίου αποτελεί τον προάγγελο της καινούργιας σοδειάς και καταναλώνεται φρέσκο λόγο της ιδιαιτερότητάς του.
Ποιο είναι το ύψος της παραγωγής σας, ως εταιρεία Μπουτάρη;


Η εταιρεία Μπουτάρη συνολικά παράγει 500.000 9λιτρα κιβώτια.
Ποια διαδικασία ακολουθείτε για την πιστοποίηση της ποιότητας των ετικετών σας;
Ποιότητα, όπως την αντιλαμβάνεται η εταιρία Μπουτάρη, σημαίνει πιστή τήρηση των κανόνων που θεσπίζονται από την ελληνική και τη διεθνή νομοθεσία και φυσικά, ικανοποίηση του τελικού καταναλωτή.
Στην προσπάθεια της, η εταιρεία να επιτύχει την συνεχή βελτίωση της ποιότητας, την εκτίμηση του αποτελέσματος με αντικειμενικούς δείκτες, την απόκτηση ενός ισχυρού εργαλείου πρόληψης και την αύξηση της παραγωγικότητας, εφαρμόζει (από το 1993) Σύστημα Ποιότητας σύμφωνα με τις επιταγές του διεθνούς προτύπου ISO9001, πιστοποποιημένο από τον ΕΛΟΤ.
Παράλληλα, η παραγωγική διαδικασία είναι πιστοποιημένη με το πρότυπο IFS (International Food Standard), το οποίο επικεντρώνεται στην εφαρμογή συστήματος HACCP με στόχο την εξασφάλιση του καταναλωτή όσον αφορά την ασφάλεια και την υγιεινή του προϊόντος.
Ποιος είναι ο στόχος σας ως ελληνικό οινοποιείο;
Η οινοποιία Μπουτάρη έχει ως στόχο να προσφέρει στον παγκόσμιο καταναλωτή κρασιά εγγυημένης ποιότητας που καλύπτουν όλο το εύρος γεύσεων και προτιμήσεων σε άριστη σχέση ποιότητας - τιμής.
Τι θα συμβουλεύατε έναν οινόφιλο όταν επιλέγει το κρασί του;


Να επιλέγει αξιολογώντας τα προϊόντα σε σχέση ποιότητας – τιμής. Επίσης να ενημερώνεται για την εταιρία που το παράγει, την ιστορία της και τα συστήματα διασφάλισης της ποιότητάς της.
Η υψηλή τιμή ενός κρασιού αποτελεί και απόδειξη υψηλής ποιότητας;
Ως εταιρία Μπουτάρη έχουμε αποδείξει ότι η υψηλή τιμή δεν συνεπάγεται την υψηλή ποιότητα ενός προϊόντος. Εξαιρετικά κρασιά όπως η Νάουσσα και το Μοσχοφίλερο Μπουτάρη με διακρίσεις σε Ελλάδα και εξωτερικό μπορούμε να τα βρούμε στην αγορά σε πολύ λογικές τιμές.
Τέλος, θα θέλατε να μας πείτε την προσωπική αγαπημένη σας επιλογή κρασιού και με τι πιάτο θα τη συνοδεύατε;
Το Grande Reserve θα παραμένει ένα από τα αγαπημένα μας κρασιά που συνοδεύει εξαιρετικά κυνήγι και κόκκινα κρέατα. Επίσης, για ελαφριά γεύματα, όπως ζυμαρικά και ελαφριές σάλτσες, το Boutari Nouveau που κυκλοφορεί σε περιορισμένες φιάλες στα τέλη του Νοέμβρη, είναι μια εξαιρετική επιλογή.
Πληροφορίες: www.boutari.gr .


Βάλια Κανελλοπούλου
vkanel@clickatlife.gr
Διαβάστε περισσότερα ...

Πολυβιταμίνες εναντίον καρκίνου στους άνδρες




Οι άνδρες που παίρνουν κάθε ημέρα μια πολυβιταμίνη, μπορούν να μειώσουν κατά τουλάχιστον 8% τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου, σύμφωνα με μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα. 

Η μελέτη, η οποία έγινε σε άτομα μέσης και τρίτης ηλικίας, έδειξε ότι τα σκευάσματα με πολυβιταμίνες παρέχουν μια μέτρια προστασία κατά του καρκίνου και δεν φαίνεται να έχουν επικίνδυνες παρενέργειες.

Πάντως, άλλοι ειδικοί προειδοποίησαν πως μερικές προηγούμενες μελέτες για τις βιταμίνες κατέληξαν μάλλον στο αντίθετο αποτέλεσμα, ενώ, όπως είπαν, μια ισορροπημένη δίαιτα με φρούτα και λαχανικά παρέχει καλύτερη προστασία. Κάποιες από τις μελέτες έχουν συμπεράνει ότι οι βιταμίνες, όταν λαμβάνονται από υγιείς ανθρώπους, μπορούν να κάνουν περισσότερο κακό παρά καλό, ενώ άλλες δεν είχαν δείξει κάποια ευεργετική δράση για τον καρκίνο.

Συνολικά, οι προηγούμενες έρευνες για διάφορες βιταμίνες δεν είχαν καταλήξει σε κάποιο ξεκάθαρο συμπέρασμα, αλλά η νέα μεγαλύτερου εύρους μελέτη φαίνεται να δείχνει ότι υπάρχει όφελος, που προέρχεται κυρίως από ένα ευρύ συνδυασμό διατροφικών συμπληρωμάτων, όπως αυτός που προσφέρουν οι πολυβιταμίνες.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον επιδημιολόγο Μάικλ Γκατσιάνο της Ιατρικής Σχολής του πανεπιστημίου Χάρβαρντ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό του Αμερικανικού Ιατρικού Συλλόγου (JAMA) και παρουσίασαν τα ευρήματά τους σε συνέδριο για τον καρκίνο στην Καλιφόρνια, σύμφωνα με το πρακτορείο Ρόιτερ και το BBC, επεσήμαναν ότι η πρωταρχική χρήση και αξία των πολυβιταμινών δεν είναι αντικαρκινική, αλλά για να εμποδίζουν τις ελλείψεις του οργανισμού σε διάφορα θρεπτικά στοιχεία.

Οι περίπου 50.000 συμμετέχοντες στην έρευνα (γιατροί στο επάγγελμα, άνω των 50 ετών), η οποία διήρκεσε πάνω από δέκα χρόνια, έπαιρναν καθημερινά είτε μια πολυβιταμίνη είτε ένα εικονικό χάπι (πλασέμπο).

Η μελέτη έδειξε ότι υπήρχαν 17 καρκίνοι ανά 1.000 ανθρώπους που έπαιρναν πολυβιταμίνες, έναντι 18 καρκίνων ανά 1.000 ατόμων που έπαιρναν πλασέμπο.

Η μείωση του κινδύνου αφορά γενικά τις διάφορες μορφές καρκίνου, αν και δεν φαίνεται οι πολυβιταμίνες να παρέχουν κάποια προστασία από τον καρκίνο του προστάτη, το συνηθέστερο τύπο καρκίνου στους άνδρες. 
Αν εξαιρεθεί ο καρκίνος του προστάτη, η έρευνα διαπίστωσε ότι η καθημερινή λήψη πολυβιταμινών μειώνει κατά περίπου 12% τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου γενικώς, ενώ το όφελος φαίνεται να είναι ακόμα μεγαλύτερο για όσους είχαν υπάρξει καρκινοπαθείς στο παρελθόν.

Οι ερευνητές δήλωσαν ότι χρειάζονται περαιτέρω μελέτες για να διαπιστωθεί αν υπάρχει ανάλογη προστατευτική δράση στις γυναίκες και τους νέους.



Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ, Π.Δρακόπουλος


Διαβάστε περισσότερα ...

Green Vine Snake: Το χαμογελαστό φίδι



Χαμογελαστό φίδι (3)

Μην σας ξεγελάει το χαριτωμένο του χαμόγελο, πρόκειται για ένα πράσινο φίδι του αμπελιού (Green Vine Snake – Oxybelis fulgidus) με επίπεδο σώμα πάχους μόλις 2 εκατοστών και μήκους 1,5-2 μέτρων.
Χαμογελαστό φίδι (1)
Ζει στην Κεντρική Αμερική και στα βορειότερα τμήματα της Νότιας Αμερικής. Διαθέτει αεροδυναμικό μυτερό σχήμα κεφαλιού με πολύ μεγάλο στόμα, το οποίο εκτείνεται από την μία άκρη ως την άλλη και τρέφεται σχεδόν αποκλειστικά με σαύρες, ενώ η συμπεριφορά του προς τους ανθρώπους είναι ουδέτερη και συνήθως απομακρύνεται όταν πάνε να το πλησιάσουν.
Χαμογελαστό φίδι (2)
Χαμογελαστό φίδι (4)
Χαμογελαστό φίδι (5)


.otherside.gr





Διαβάστε περισσότερα ...

ΕΦΕΤ: Απαράδεκτη και επικίνδυνη η πώληση ληγμένων τροφίμων για 9 λόγους



Να μην εφαρμοστεί η νέα αγορανομική διάταξη για τα προϊόντα περασμένης διατηρησιμότητας, που επιτρέπει την κανονική πώληση προϊόντων τα οποία έχουν λήξει, ζητά με ανακοίνωση του ο Ενιαίος Φορέας Ελέγχου Τροφίμων (ΕΦΕΤ).

Συγκεκριμένα, μετά από συνάντηση που πραγματοποιήθηκε την περασμένη Παρασκευή με τις ενώσεις καταναλωτών, τις επιχειρήσεων τροφίμων και τις επιχειρήσεις λιανεμπορίου (Super Market), ο ΕΦΕΤ σε ανακοίνωσή του παραθέτει τους λόγους για τους οποίους πρέπει να παραμείνει ανενεργή η διάταξη:

«1. Δεν μπορεί να διασφαλιστεί η ποιότητα των προϊόντων ούτε η τιμή πώλησής τους.

2. Υπάρχει κίνδυνος να βρούν ευκαιρία ορισμένοι επιτήδειοι (οι λιγότεροι ίσως) να γεμίσουν την αγορά με προϊόντα κακής ποιότητας.

3. Υπάρχει κίνδυνος να δημιουργηθεί αθέμιτος ανταγωνισμός με τις επιχειρήσεις που δεν θα διαθέτουν ληγμένα προϊόντα.

4. Είναι λάθος ο διαχωρισμός των πολιτών – καταναλωτών σε δύο κατηγορίες.

5. Δεν έχει ολοκληρωθεί ο διάλογος στην Ευρωπαϊκή Ένωση που μετέχει ο ΕΦΕΤ.

6. Δεν υπάρχει έγκριση της αρμόδιας επιτροπής της Ε.Ε. για τις αγορανομικές διατάξεις.

7. Δεν προσδιορίζεται το ποσοστό που θα πωλούνται φθηνότερα τα συγκεκριμένα προϊόντα.

8. Είναι λάθος να ζητάμε από τους καταναλωτές να αγοράζουν ληγμένα τρόφιμα (αφού όλα τα τελευταία χρόνια τους εκπαιδεύαμε να προσέχουν τις ημερομηνίες λήξης και την ετικέτα).

9. Οι ελεγκτικοί μηχανισμοί της χώρας δεν είναι δυνατό να διασφαλίσουν τέτοιου είδους ελέγχους.

Ο ΕΦΕΤ θεωρεί πως η συγκεκριμένη αγορανομική διάταξη, αν ενεργοποιηθεί, θα μετατρέψει την χώρα μας σε χωματερή προϊόντων περασμένης διατηρησιμότητας και τους πολίτες – καταναλωτές σε πολίτες με τσαλακωμένη αξιοπρέπεια.

Στην επιλεκτική αξιοποίηση κειμένων του ΕΦΕΤ από το αρμόδιο Υπουργείο ότι δήθεν έχει συμφωνήσει, απαντάμε πως ο ΕΦΕΤ ζήτησε να παραμείνει ως έχει η διάταξη που ισχύει από το 1989, δηλαδή ανενεργή.

Σε ότι αφορά την ερώτηση αν συνεδρίασε το Επιστημονικό Συμβούλιο του ΕΦΕΤ απαντάμε πως δεν είναι αρμοδιότητά του.

Η χάραξη πολιτικής είναι αρμοδιότητα του Προέδρου και του Διοικητικού Συμβουλίου του ΕΦΕΤ.

Σε κάθε περίπτωση πρέπει να δοθούν ουσιαστικές απαντήσεις στον ΕΦΕΤ, στις εταιρείες τροφίμων, λιανικού εμπορίου (Super Market) και στις ενώσεις καταναλωτών για την αναγκαιότητα πώλησης των συγκεκριμένων προϊόντων.

Επίσης, πρέπει να απαντηθεί γιατί δεν γίνεται αποδεκτή η πρόταση του ΕΦΕΤ και των φορέων της αγοράς για πώληση αυτών των προϊόντων λίγο πριν την ημερομηνία λήξης με σημαντική μείωση των τιμών.

Παράλληλα να καθοριστούν οι διαδικασίες διάθεσης των προϊόντων περασμένης διατηρησιμότητας για κοινωνικούς σκοπούς.»

Ο Πρόεδρος του ΕΦΕΤ κ. Γιάννης Μίχας επίσης δήλωσε : « Για όσο διάστημα παραμείνω Πρόεδρος του ΕΦΕΤ θα συνεχίσουμε την προσπάθεια προστασίας της δημόσιας υγείας των πολιτών. Το Υπουργείο πρέπει άμεσα να αναστείλει την εφαρμογή της συγκεκριμένης διάταξης διότι δεν εξυπηρετεί ούτε τους καταναλωτές ούτε την επιχειρηματικότητα».



Πηγή: ΕΦΕΤ



Διαβάστε περισσότερα ...

Κουκουβάγιες: Οι σπεσιαλίστες του καμουφλάζ



Κουκουβάγιες: Οι σπεσιαλίστες του καμουφλάζ (7)

Η φύση λειτουργεί με τέτοιο τρόπο, που για να επιβιώσει κανείς πρέπει να παλέψει για την ζωή του. Γι’ αυτό τα περισσότερα ζώα έχουν αναπτύξει μια εκπληκτική τεχνική στο καμουφλάζ, έτσι ώστε να μπορούν να κρυφτούν όταν ξεκουράζονται ή φωλιάζουν. Οι κουκουβάγιες συγκεκριμένα αποτελούν μετρ του είδους και θα το διαπιστώσετε βλέποντας τις φωτογραφίες που ακολουθούν…
Τα πτηνά άλλωστε έχουν τελειοποιήσει την τέχνη της μεταμφίεσης τριών διαφορετικών τύπων: Χρησιμοποιούν το χρώμα, το σχήμα και τη στάση του σώματος προκειμένου να καμουφλαριστούν. Μια κουκουβάγια του χιονιού, για παράδειγμα, δύσκολα μπορεί να γίνει αντιληπτή τον χειμώνα. Επίσης, μερικά πουλιά διαλέγουν τα δέντρα που έχουν φλοιό παρόμοιο σε σχέδιο με το φτέρωμα τους, ενώ άλλα τοποθετούν το σώμα τους σε τέτοια στάση ώστε να μπλέκονται με το γύρω περιβάλλον.
Δείτε λοιπόν ένα φωτογραφικό αφιέρωμα στις σπεσιαλίστες του καμουφλάζ, τις κουκουβάγιες, γνωστές και ως νίντζα του δάσους. Αν νομίζετε ότι βλέπετε μόνο ένα δέντρο ή μια πέτρα, κοιτάξτε καλύτερα… Θα εκπλαγείτε!
Κουκουβάγιες: Οι σπεσιαλίστες του καμουφλάζ (1)
Κουκουβάγιες: Οι σπεσιαλίστες του καμουφλάζ (2)
Κουκουβάγιες: Οι σπεσιαλίστες του καμουφλάζ (3)
Κουκουβάγιες: Οι σπεσιαλίστες του καμουφλάζ (4)
Κουκουβάγιες: Οι σπεσιαλίστες του καμουφλάζ (5)
Κουκουβάγιες: Οι σπεσιαλίστες του καμουφλάζ (6)
Κουκουβάγιες: Οι σπεσιαλίστες του καμουφλάζ (8)
Κουκουβάγιες: Οι σπεσιαλίστες του καμουφλάζ (9)
Κουκουβάγιες: Οι σπεσιαλίστες του καμουφλάζ (10)
Κουκουβάγιες: Οι σπεσιαλίστες του καμουφλάζ (11)
Κουκουβάγιες: Οι σπεσιαλίστες του καμουφλάζ (12)
Κουκουβάγιες: Οι σπεσιαλίστες του καμουφλάζ (13)
Κουκουβάγιες: Οι σπεσιαλίστες του καμουφλάζ (14)
Κουκουβάγιες: Οι σπεσιαλίστες του καμουφλάζ (15)
Κουκουβάγιες: Οι σπεσιαλίστες του καμουφλάζ (16)
Κουκουβάγιες: Οι σπεσιαλίστες του καμουφλάζ (17)
Κουκουβάγιες: Οι σπεσιαλίστες του καμουφλάζ (18)
Κουκουβάγιες: Οι σπεσιαλίστες του καμουφλάζ (19)
Κουκουβάγιες: Οι σπεσιαλίστες του καμουφλάζ (20)
Κουκουβάγιες: Οι σπεσιαλίστες του καμουφλάζ (21)




otherside.gr



Διαβάστε περισσότερα ...

Σπάνιες και υπέροχες φωτογραφίες της Κόκκινης Αλεπούς


Σπάνιες και υπέροχες φωτογραφίες της Κόκκινης Αλεπούς (1)

Μια σειρά από σπάνιες και υπέροχες φωτογραφίες της Κόκκινης Αλεπούς, από την οποία έχει πάρει το όνομα του και ο γνωστός web browser Firefox.
Σύμφωνα με την φωτογράφο Roselin Raymond: «Κάθε λήψη φωτογραφίας της Κόκκινης Αλεπούς έκρυβε και μια έκπληξη. Οι αλεπούδες είναι απρόβλεπτες, αφού κάθε μία είναι διαφορετική και έχει την δική της ιδιοσυγκρασία. Δεν κουράστηκα ποτέ να τις φωτογραφίζω».
Σπάνιες και υπέροχες φωτογραφίες της Κόκκινης Αλεπούς (2)
Σπάνιες και υπέροχες φωτογραφίες της Κόκκινης Αλεπούς (3)
Σπάνιες και υπέροχες φωτογραφίες της Κόκκινης Αλεπούς (4)
Σπάνιες και υπέροχες φωτογραφίες της Κόκκινης Αλεπούς (5)
Σπάνιες και υπέροχες φωτογραφίες της Κόκκινης Αλεπούς (6)
Σπάνιες και υπέροχες φωτογραφίες της Κόκκινης Αλεπούς (7)
Σπάνιες και υπέροχες φωτογραφίες της Κόκκινης Αλεπούς (8)
Σπάνιες και υπέροχες φωτογραφίες της Κόκκινης Αλεπούς (9)
Σπάνιες και υπέροχες φωτογραφίες της Κόκκινης Αλεπούς (10)
Σπάνιες και υπέροχες φωτογραφίες της Κόκκινης Αλεπούς (11)
Σπάνιες και υπέροχες φωτογραφίες της Κόκκινης Αλεπούς (12)
Σπάνιες και υπέροχες φωτογραφίες της Κόκκινης Αλεπούς (13)
Σπάνιες και υπέροχες φωτογραφίες της Κόκκινης Αλεπούς (14)
Σπάνιες και υπέροχες φωτογραφίες της Κόκκινης Αλεπούς (15)
Σπάνιες και υπέροχες φωτογραφίες της Κόκκινης Αλεπούς (16)
Σπάνιες και υπέροχες φωτογραφίες της Κόκκινης Αλεπούς (17)
Σπάνιες και υπέροχες φωτογραφίες της Κόκκινης Αλεπούς (18)
Σπάνιες και υπέροχες φωτογραφίες της Κόκκινης Αλεπούς (19)
Σπάνιες και υπέροχες φωτογραφίες της Κόκκινης Αλεπούς (20)
Σπάνιες και υπέροχες φωτογραφίες της Κόκκινης Αλεπούς (21)
Σπάνιες και υπέροχες φωτογραφίες της Κόκκινης Αλεπούς (22)
Σπάνιες και υπέροχες φωτογραφίες της Κόκκινης Αλεπούς (23)



otherside.gr




Διαβάστε περισσότερα ...

ΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΑΠΟΚΤΗΣΕΤΕ ΠΑΡΑΘΑΛΑΣΣΙΟ ΑΓΡΟΤΕΜΑΧΙΟ ΑΠΟ 7000€ ΣΤΗ ΝΕΑ ΠΟΤΙΔΑΙΑ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ